سایبان پارچه ای

سقف چادری

تأثیر سازه چادری در ساختمان ، امروزه استفاده از مصالح ساختمانی و موادی که باعث افزایش مقاومت سازه ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند طوفان ، باران های اسیدی ، آلودگی ، رطوبت زیاد و… شود ، دغدغه ی بسیاری از مهندسین و معماران ساختمانی است.

 

تأثیر سازه چادری در ساختمان

چالش در صنعت AEC

در مقاله ی زیر ، موارد احتمالی که باعث آسیب به قسمت بیرونی ساختمان ها که در معرض آب و هوای گوناگون هست ذکر شده و راه حل هایی نیز ارائه شده است.

چالش در صنعت AEC استفاده از موادی است که تحت تأثیر رویدادهای خارج از کنترل ما قرار می گیرد ، مانند آلودگی و عناصر. نمای بیرونی ساختمان ما را در انواع آب و هوا و در برابر بسیاری از نیروهای خارجی محافظت می کند .

اما چه چیزی از خود ساختمان ها محافظت می کند؟
بخش بعدی درباره تأثیرات منفی نمای بیرونی ساختمان و نحوه ارائه راه حل فیلم پلی وینیل فلوراید (PVF) بحث خواهد کرد.

تأثیر سازه چادری در ساختمان

مشکل ساختن نمای بیرونی

ساختمان ها تنش های مختلفی را تجربه می کنند – و یکی آب و هوا است.
اولین  مولفه ی مربوط به آب و هوا ، دما است که شامل نوسان دما در چرخه های روز و شب و همچنین چرخه های طولانی تر در فصول است.

دومین جزء آب و هوا ، آب است که می تواند به شکل برف و باران به وجود آید و در چرخه های محیط های خشک و مرطوب اتفاق می افتد.

سومین جزء باد است که می تواند فشارهای مکانیکی را در طیف وسیعی از نیروها وارد سازه ها کند ، اما ذرات معلق را نیز به همراه دارد که به فرسایش سطوح کمک می کند.

همچنین همه این اجزای آب و هوا می توانند به صورت حوادث ناگهانی آب و هوا ، مانند طوفان ها ، رخ دهند و در مدت زمان کوتاه و در مقیاس شدید رخ دهند.

 

تأثیر سازه چادری در ساختمان

مواردی که باعث آسیب به ساختمان می شود

تنش های محیطی دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر ساختمان تأثیر بگذارد. اگر ساختمانی در کنار خط ساحلی قرار داشته باشد ، احتمالاً تحت تأثیر آب شور قرار می گیرد.

آب نمک خوردگی بیشتری نسبت به سازه های فلزی خواهد داشت. فشارهای دیگر ناشی از تأثیرات انسانی است.

محیط های شهری اغلب با دیوار نویسی روی سطوح سروکار دارند ، گرچه گرافیتی را می توان در مناطق روستایی نیز یافت.

گرافیتی به خودی خود می تواند به یک سطح آسیب برساند ، اما فرآیند پاک کردن دیوارها با استفاده از انواع حلالهای تمیز کننده نیز می تواند به سطح آسیب برساند.

یک ساختمان در یک منطقه بسیار آلوده با مسائلی مانند باران اسیدی یا ذرات معلق در هوا که باعث ایجاد آسیب به ساختمان خواهند شد، روبرو است. همه این تنش ها می توانند خرابی هایی روی سطوح ساختمان ایجاد کنند.

تأثیر سازه چادری در ساختمان

تاثیر محیط بر ماندگاری ساختمان ها

در محیط های ساحلی و گرمسیری یا نیمه گرمسیری ، که دما ، رطوبت و نمک پاشی زیاد است ، این آلاینده ها  جمع شده و فضایی از خوردگی ایجاد می کنند.

فلزات و سایر سطوح در معرض این محیط ها بسیار مستعد آسیب اکسیژن ، رطوبت ، ناخالصی ها ، اسیدها ، یون های نمک ، گرد و غبار و رسوبات سطحی هستند.

این مسئله ممکن است در محیط هایی که حوادث شدید جوی به طور مرتب اتفاق می افتند یا آلودگی بسیار زیاد است ، بیشتر نمایان شود .

با این وجود ، همه ساختمان ها – صرف نظر از مکان آنها – به مکانیزمی برای محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی ، سایش ، آب ، باد و سایر مشکلات که با گذشت زمان منجر به خوردگی ، خرابی پوشش ، قالب و کپک ، ترک خوردگی ، از دست دادن براق و تغییر رنگ می شود.

تأثیر سازه چادری در ساختمان

محافظ بیرونی برای ساختمان ها

با توجه به همه این مسائل ، بهترین محافظ بیرونی برای یک سطح چیست؟

اول ، داشتن سطحی مقاوم در برابر آسیب های فیزیکی – نه فقط در حال استفاده بلکه در نصب
دوم ، داشتن سطحی که از نظر شیمیایی خنثی است .رنگ مورد استفاده برای نقاشی های دیواری معمولاً بر پایه حلال است .

بنابراین سطح باید بتواند در برابر رنگ های حلال مقاومت کند و در عین حال نیاز به مقاومت در برابر مواد شیمیایی مخرب موجود در محلول های تمیز کننده داشته باشد که برای حذف نقاشی های دیواری استفاده می شود.

سوم ، نیاز به مقاومت در برابر آب و هوا با داشتن سطحی با محافظت از اشعه ماوراء بنفش (UV)  دارد. این به معنی داشتن موادی است که می تواند تغییرات حرارتی ، تغییرات فصلی ، چرخه های روز و شب و حوادث ناگهانی آب و هوا را کنترل کند.

سرانجام ، لازم است که حفاظت سطح به طور دائمی به بستر چسبیده باشد تا بتواند ماموریت خود را برای محافظت از آن انجام دهد.

تأثیر سازه چادری در ساختمان

محافظ بیرونی برای ساختمان ها

اگر موارد گفته شده در بندهای بالا رعایت نشود، سطح در محافظت از لایه های زیرین دچار مشکل می شود و این خرابی ها را می توان در اشکال مختلف مشاهده کرد. از دست دادن براقی در سطح ،  زیبایی اولیه را تغییر می دهد. تغییرات رنگی و ترک خوردگی سطح نیز از علائم عدم موفقیت محافظت است.

ترک خوردگی سطح مرتبط با یک بستر فلزی می تواند مسائل مربوط به خوردگی را ایجاد کند و منجر به مشکلات بیشتر مانند لکه های قهوه ای و سبز شود. در سطوح دیگر هنگامی که ترک وجود دارد ، ممکن است کپک ظاهر شود و زیبایی و در نهایت استحکام سطح را تغییر دهد.

 

تأثیر سازه چادری در ساختمان

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️کارخانه تولید کننده :
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : PVC / PVDF / PTFE / ETFE
✔️رنگ بندی پارچه : آجری
✔️کد محصول : Ferrari F864
✔️نوع طرح : Arc, Barrel Vault, Hypar, Cone, Dome, Umbrella
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : مهلر آلمان -سازه پارچه ای هتل جنگلی
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 25-10 سال
✔️طراحی سازه ای : طراحی شده در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 90 مگا هرتز
✔️پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و اجرا : شرکت سازه پارچه ای BDIR

تصویر شماره دو (2) – نمایی از سایبان های چادری 

Visits: 17