سازه پارچه ای کششی تنیده و ساختار چادر- تفاوت در چیست؟

سازه پارچه ای کششی ( سقف چادری ) گزینه ای است که اغلب اوقات ، مردم آن را با  چادرهای معمولی  اشتباه می گیرند. این شباهت تا حدی قابل درک است ، زیرا هر دو مورد با پارچه انعطاف پذیر ایجاد می شوند. در زیر بخشی از تفاوت ها مورد بررسی قرار می گیرند.

 

هدف و استفاده

سازه پارچه ای کششی، سازه های چند منظوره ، دائمی (یا نیمه دائمی) هستند. این سایبان چادری دارای طیف گسترده ای از کاربردهای بالقوه از جمله مراکز ورزشی و تفریحی هستند. امکانات خرده فروشی ، حمل و نقل هوایی ، نگهداری و انبارداری ، پروژه های ساختمانی و پروژه های تجاری نیز جزو کاربرد ها هست ، اما چادرهای معمولی برای استفاده های کوتاه مدت مانند رویدادهای گذرا در نظر گرفته می شوند.

 

سازه پارچه ای و سایبان چادری ، محیطی ایزوله

سازه های پارچه ای به گونه ای ماهرانه طراحی شده اند تا در برابر باد های شدید،طوفان های برفی و وزش باد شدید ، دقیقاً مانند ساختمان های سنتی ، مقاومت می کنند. آن ها با توجه به شرایط جوی نامناسب مهندسی می شوند ، اما چادرهای معمولی قادر به تحمل چنین شرایطی نیستند. علاوه بر این ، سایبان چادری و آلاچیق چادری می توانند مانند ساختمانهای سنتی کاملاً آب بندی شوند. این موضوع فرصتی را برای ایجاد یک محیط ایزوله و مناسب برای کاربران فراهم آورد.

 

قدرت و ثبات در پارچه های کششی

یکی از تفاوت های عمده بین سازه چادری و چادرها ، استحکام و پایداری ارائه شده در جنس پارچه  است.

سازه پارچه ای تنش یافته ، از مواد یا پارچه های غشایی پیشرفته و طراحی های مهندسی شده برای ایجاد یک سازه چادری پایدار بهره می گیرند. اما در چادرها برای حفظ تمامیت ساختاری آن ، بایستی به مکان ها و شرایط ایده آل تکیه کرد.

 

مراحل نصب سازه چادری

چادرها با نصب سریع و آسان شناخته شده اند.

در حالی که نصب سازه پارچه ای کششی بیشتر با پروژه های ساختمانی سنتی مطابقت دارد. چادرها معمولاً  نیازی به  تجهیزات خاصی ندارند و نصب چند چادر در یک روز قابل اجراست ، زیرا تکنیک های نصب چادر برای تنظیم ساده  برنامه ریزی شده است.

نصب یک ساختار پارچه ای تنش یک فرآیند ساخت و ساز حرفه ای است که از تجهیزات سنگین استفاده می کند.

برای هر پروژه ، دستورالعمل های نصب سفارشی وجود دارد ؛ این نصب ها بسته به دامنه پروژه ، روزها یا هفته ها طول می کشد.

Visits: 817