سایبان چادری

سقف پارچه ای

سازه چادری آرک قوسی مدرسه ، به منظور پوشش دهی فضاهای روباز مراکز آموزشی طراحی و ساخته می شود. از آنجایی که مدارس جزو فضاهای عمومی محسوب می گردد ، لذا بهترین طرح برای ایجاد سایبان در محوطه ی باز آن ها آرک قوسی و آرک طره ای می باشد.

 

سازه چادری آرک قوسی مدرسه

سایبان ها و راهروها – دبیرستان کاتولیک سنت جیمز

دبیرستان کاتولیک سنت جیمز واقع در منطقه ی بارنت می باشد که در قسمت شمالی شهر لندن قرار گرفته است. مدیریت این آکادمی تصمیم گرفت تا بین دو ساختمان این مدرسه راهروی سرپوشیده ای را ایجاد نماید. از آنجایی که بودجه ی پایینی نیز در اختیار داشت ، تصمیم گرفت تا برای صرفه جویی در هزینه ها از متریال پارچه برای سایبان مورد نظر استفاده کند. او پس از بررسی و گفتگو با شرکت های مختلف طراحی و ساخت سازه های چادری سرانجام با شرکت Street space group به توافق رسید.

تصویر شماره دو (2) – نمایی از زیر سقف چادری مدرسه

سازه چادری آرک قوسی مدرسه – انتخاب نوع طرح سازه 

از مشکلاتی که در این پروژه وجود داشت این بود که دهانه ی درب دو ساختمان مدرسه با یکدیگر تراز نبوده و بنابراین می بایست سایبان راهرو به گونه ای درست ساخته شود تا مشکلی برای آن پیش نیاید. بنابراین تصمیم گرفته شده تا این سایبان به صورت مورب ساخته شود. در طراحی و ساخت این سایبان پارچه ای ، تمامی کارکنان شرکت دخیل بوده و هر یک به صورت حرفه ای کار خود را انجام دادند. پیشنهاد تیم طراحی شرکت Street space برای این محل ، ساخت یک سایبان پارچه ای به شکل آرک قوسی بود.

 

سازه چادری آرک قوسی مدرسه – کاربردهای ساختار غشایی 

یکی از پیشنهادهایی که طراحان شرکت Street space به کارفرما دادند این بود که می توان این سایبان را عریض تر کرده تا بتوان از آن به عنوان فضای ناهارخوری دانش آموزان استفاده کرد. همچنین در زمان های استراحت دانش آموزان می توانند بر روی این صندلی ها نشسته و از فضای باز و دلنشین اطراف لذت ببرند. علاوه بر این ها این فضا می تواند بعنوان محلی برای برگزاری کلاس های درسی در فضای باز هم مورد استفاده قرار بگیرد. مدیریت مدرسه از این پیشنهاد بسیار استقبال کرده و مشتاقانه منتظر نتیجه ی طرح بود. شرکت Street space نیز با توجه به بودجه ی کارفرما طرح ارائه شده را به مرحله ی ساخت و سپس نصب سازه رساند.

تصویر شماره سه (3) – نمایی سه بعدی از سایبان چادری آرک قوسی مدرسه

سازه چادری آرک قوسی مدرسه – نصب سازه

تیم نصب شرکت Street space برای رسیدن کمترین آسیب به روند آموزشی دانش آموزان ، مراحل نصب را در طی تعطیلات تابستانه انجام داد. مرحله ی نصب سازه پارچه ای نیز طبق برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده به پایان رسید. نتیجه ی کار شگفت انگیز بود چرا که از چیزی که انتظارش را داشتند فراتر بوده و فضای مدرسه با این سایبان چادری بسیار مدرن شده است. تمامی این ها برای این بود که زمان زیادی را برای ارائه ی طرح اولیه سازه اختصاص داده بودند. مدیریت و دانش آموزان مدرسه بسیار از نتیجه ی کار راضی بودند و از مزایایی که این ساختار غشایی دارد لذت می برند. شان مک گاورن ، مدیر بازرگانی مدرسه ، در جایی گفته است:”جای تعجب است که چرا تا الان این طرح به ذهن ما نرسیده بود! ”

 

سازه چادری آرک قوسی مدرسه

اطلاعات فنی پروژه

✔️نام پروژه : سازه چادری مدرسه
✔️محل اجرای پروژه : دبیرستان کاتولیک سنت جیمز واقع در منطقه ی بارنت ، قسمت شمالی شهر لندن ، کشور انگلستان
✔️زمان اجرای پروژه : ماه آوریل سال 2014 میلادی
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : سقف GRP TriLite در ترکیب آبی
✔️کد محصول : Ferrari F787S
✔️مشخصات استراکچر فلزی : صفحات و اتصالات پایه فولادی گالوانیزه
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه -سازه چادری آرک قوسی مدرسه
✔️طراحی سازه ای : طراحی شده در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 85 مگا هرتز
✔️مساحت کل پروژه : فضای تحت پوشش سایه ، مترمربع
✔️کارفرمای پروژه : دبیرستان کاتولیک سنت جیمز
✔️پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و اجرا : شرکت سازه چادری Street space group

TRITON ™ سایبان
طراحی رافت متقارن / سیستم بام پلی کربنات چند جداره / ناودان آلومینیوم / RWP
روکش فلزی سقف پلی کربنات Steelframe PPC RAL5018 آبی / عقیق و آبکاری و RWPs PPC RAL5018 آبی فیروزه ای

سازه چادری آرک قوسی

تصویر شماره چهار (4) – نمایی کلی از سازه پارچه ای آرک قوسی

Visits: 271