سازه پارچه ای

سقف چادری

سازه چادری سلف مدرسه ، این نوع ساحتارهای غشایی با توجه به محل استفاده و نوع کاربری آن ها در انواع طرح ها و ابعاد مختلف طراحی ، تولید و نصب می شوند. امروزه این نوع سازه ها جایگزین بسیار مناسبی برای متریال سنتی شده و توانسته اند در بازار رقابتی ساختمان و عمران جایگاه ویژه ای را از آن خود کنند.

 

سازه چادری سلف مدرسه

مدرسه دختران پادشاه ادوارد ششم Handsworth

خواست اصلی والدین هر دانش آموزی این است که بهترین و عالی ترین سطح کیفی آموزشی را برای فرزندانشان به ارمغان آورند. اما بسیاری از مدارس معروف نیز با مشکل فضای کم و نیز کمبود بودجه روبرو بوده و بنابراین نمی توانند تمامی نیازهای دانش آموزانشان را تأمین نمایند. مدرسه ی ادوراد ششم نیز با همین مشکل روبرو بوده است. ساختمان ها قدیمی بوده و فضای ناهارخوری آن ظرفیت لازم را برای بسیاری از دانش آموزانش نداشته است. در نتیجه در زمان های استراحت و ناهار ، سالن غذاخوری بسیار شلوغ شده و دانش آموزان با مشکل کمبود صندلی و فضا مواجه می شوند.

 

سازه چادری سلف مدرسه

مدیریت مدرسه ی ادوراد ششم تصمیم گرفت تا سالن ناهارخوری جدیدی را برای این مرکز آموزشی خود ایجاد نماید. بنابراین او از یک شرکت طراحی و ساخت سازه های چادری با نام Street space group دعوت به همکاری نمود. معماران این شرکت ابتدا از محل مورد نظر بازدید نمودند و پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدند که از فضایی که در مجاورت ساختمان های اصلی این مدرسه وجود داشت استفاده کرده و سالن ناهارخوری جدید را در آن جا بسازند. شرکت Street space با توجه به بودجه ی کارفرما این سازه چادری ناهارخوری جدید را طراحی و اجرا نمود.

تصویر شماره دو (2) – نمایی از سازه چادری ناهارخوری مدرسه در مجاورت ساختمان قدیمی

سازه چادری سلف مدرسه

آنتونی P کلیف ، مشاور طراحی مدرسه ادوراد ششم بوده که تمامی تلاشش را کرد تا بتواند فضایی مدرن و متناسب با ساختمان های مدرسه را ایجاد نماید. تیم طراحی شرکت Street space برای این سالن ناهارخوری از یک سقف عایق فولادی و دیواره های آلومینیومی دو جداره استفاده نمود. همچنین یک سیستم HVAC را نیز برای این سازه چادری نصب نمودند.

 

سازه چادری سلف مدرسه

تیم نصب شرکت Street space برای اطمینان از کمترین آسیب به روند آموزشی دانش آموزان ، نصب این سازه غشایی را در طی تعطیلات تابستانی انجام دادند. نتیجه ی کار نیز بسیار شگفت انگیز بود. این سالن ناهارخوری به گونه ای ساخته شده است که علاوه بر مطابقت کامل آن با ساختمان های آجری اطراف که در واقع معماری سنتی دارند ، معماری خود این سازه غشایی مدرن بوده و فضای شیک و باشکوهی را به این آکادمی آموزشی داده است.

تصویر شماره سه (3) – نمایی از زیر سقف پارچه ای سلف سرویس مدرسه

سازه چادری سلف مدرسه

اطلاعات فنی پروژه

✔️نام پروژه : سایبان چادری سلف سرویس مدرسه
✔️محل اجرای پروژه : مدرسه دخترانه پادشاه ادوارد ششم Handsworth – رز هیل ، بیرمنگام ، میدلندز غربی کشور انگلستان
✔️زمان اجرای پروژه : ماه اوت سال 2018 میلادی
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : از نوع PVC معماری  White 652-7105
✔️کد محصول : Ferrari F652
✔️مشخصات استراکچر فلزی : سیستم سقف Kingspan KS1000RW با قاب آلومینیومی و روکش فلزی PPC RAL9010
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه -سازه چادری سلف مدرسه
✔️طراحی سازه ای : طراحی شده در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 105 مگا هرتز
✔️مساحت کل پروژه : فضای تحت پوشش سایه ، 125 متر مربع
✔️کارفرمای پروژه : مدیریت مدرسه ادوارد ششم Handsworth
✔️پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و اجرا : شرکت سازه چادری Street space group

تصویر شماره چهار (4) – نمایی از سازه پارچه ای سلف سرویس در فضای 3D MAX

Visits: 654