سایبان پارچه ای

سازه چادری

سایبان چادری کافه ، با هدف پوشش قسمت ورودی و نیز محافظت از آن در برابر اشعه های مضر خورشید و همین طور بارش های باران و برف طراحی، تولید و اجرا می گردد. این سایبان های پارچه ای می تواند در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه شوند. از آن جمله می توان به طرح کایت ، طرح آرک ، طرح آلاچیق و.. اشاره نمود.

 

سایبان چادری کافه

پردیس ViaSat – کارلسباد ، کالیفرنیا

در یک پردیس دانشگاهی در شهر کارلسباد ایالت کالیفرنیای آمریکا ، مدیران این مرکز آموزشی قصد داشتند تا برای کافه تریای موجود در محوطه ی دانشگاه ، یک سایبان پارچه ای شیک و بادوام را اجرا نمایند. از این رو با یک شرکت نام آشنا در زمینه تولیدات سازه های چادری که پیشتر نیز با این مرکز همکاری هایی داشته است ، ارتباط برقرار نمودند. نام این شرکت صنایع Eide می باشد.

سایبان چادری کافه

تصویر شماره دو (2) – نمای جانبی از سایبان طرح کایت کافه تریا

سایبان چادری کافه

انتخاب طرح

پس از آن که کارشناسان فنی شرکت Eide خواسته های کارفرما را شنیده و سپس از محل اجرای پروژه بازدید بعمل آوردند ، مطابق با نیاز کارفرما و نیز نوع کاربری آن طرح هایی را به ایشان ارائه نمودند. مدیریت این دانشگاه طرح کایت را از آن بین برگزید. دلیل انتخاب این طرح آن بود که هم ظاهری شیک و زیبا را به محیط می بخشد و هم اینکه با توجه به بودجه تعیین شده ، کایت مقرون بصرفه ترین گزینه ی موجود بود.

 

سایبان چادری کافه

اهداف پروژه

این سایبان پارچه ای با هدف آسایش کاربران که شامل کارمندان و دانش آموزان این پردیس دانشگاهی می باشد و همین طور مدرن نمودن فضای آموزشی و ایجاد تغییراتی در دکوراتیو فضاها طراحی و نصب شده است. از دیگر اهدافی که کارفرما به دنبال آن بود ، محافظت 100 درصدی کارمندانش از تشعشعات مضر خورشید بود ؛ چون آن ها ساعت های قابل توجهی را در طول روز در این مکان سپری می نمودند.

سایبان چادری کافه

تصویر شماره سه (3) – نمایی از زیر سایبان چادری کایت کافی شاپ دانشگاه

سایبان چادری کافه

اطلاعات فنی پروژه

✔️نام پروژه : پردیس دانشگاهی ViaSat
✔️محل اجرای پروژه : شهر کاریسباد ایالت کالیفرنیا (Carlsbad، CA)
✔️زمان اجرای پروژه : سال 2017 میلادی
✔️نوع پارچه ی مصرفی : پارچه پلی استر با روکش پی وی سی دوطرفه از نوع Monotec 370
✔️مساحت پروژه : 1100 فوت مربع (1100 SQFT)

سایبان چادری کافه

تصویر شماره چهار (4) – نمایی از نحوه ی اتصال سایبان پارچه ای طرح کایت به بدنه ساختمان کافه تریا

Visits: 212