سازه چادری

سقف پارچه ای

مزایای سایبان پارچه ای ؛ سازه های چادری دارای خواص و محاسن بسیاری می باشند. از جمله این مزایا می توان به عدم محدودیت در اجرای دهانه های بزرگ ، زمان کوتاه ساخت ، ضد کپک و قارچ بودن ، حافظ محیط زیست بودن و صرفه جویی در مصرف انرژی نام برد.

 

مزایای سایبان پارچه ای

شرح کلی 

ساختارهای غشایی نوع جدیدی از معماری محسوب می شوند که به ایجاد فضای زیبا و مدرن تر کمک شایانی می کند. غشای استفاده شده در این سازه ها نازک بوده و در نتیجه از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. به همین منظور می توان آن را در شکل های هندسی گوناگونی ساخت. برای حفاظت از این لایه ی نازک نیز همواره یک پوشش محافظ بر روی آن استفاده می شود. این پوشش های محافظ دارای ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر حرارت آتش ، سبک ، نصب آسان ، ایمن ، مقرون به صرفه و .. می باشند. همین مزایای بسیار خوب باعث شده است که امروزه استفاده از سازه های چادری در سراسر جهان گسترش یابد.

مزایای سایبان پارچه ای – قسمت اول

استفاده از سازه های پارچه ای در زمین های بسکتبال مزایای فراوانی دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

  • داشتن دهانه های بزرگ : به طور کلی زمین های بسکتبال همواره بسیار وسیع و بزرگ می باشند. از آنجایی که سایبان های چادری نیز سبک بوده و به هیچ ستونی در وسط ساختار خود احتیاج ندارند ، بنابراین می توانند حجم زیادی را پوشش دهند.
  • کوتاه بودن زمان ساخت : معمولا مدت زمانی که طول می کشد تا یک سازه چادری نصب شود حدود یک هفته است که این زمان در مقایسه با متریال های سنتی که قبلا استفاده می شد بسیار کم می باشد.

 

مزایای سایبان پارچه ای – قسمت دوم 

  • پوشش ضد رسوب : از آنجایی که لایه ای که در معرض بارش های باران و برف قرار دارد ضد رسوب می باشد ،  بنابراین سطح بیرونی ساختارهای غشایی حفظ شده و درخشندگی و زیبایی اولیه ی خود را حفظ می نمایند.
  • حفاظت از محیط زیست : این سایبان های چادری شفاف بوده و در نتیجه می توان در طول روز از نور طبیعی آن استفاده کرد. بنابراین در مصرف برق و انرژی صرفه جویی شده و متقابلا باعث حفاظت از محیط زیست می شود.
  • عمر طولانی : سازه های کششی که برای زمین های بسکتبال ساخته می شوند تمامی استانداردهای لازم ساخت و ساز را دارا می باشند. بنابراین عمر تقریبی ساختارهای فولادی آن برای 50 سال در نظر گرفته شده و عمر خود غشای سایبان نیز 15 سال تخمین زده شده است.

 

مزایای سایبان پارچه ای

مواردی را که در ساخت سایبان های چادری زمین بسکتبال باید به آن توجه شود را در ذیل آورده ایم:

  1. دقت در طراحی و ساخت دهانه ی بزرگ سازه
  2. دقت و توجه به ظرفیت تحمل غشای سازه در برابر شرایط نامساعد جوی بخصوص بارش های شدید برف

 

مزایای سایبان پارچه ای

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️کارخانه تولید کننده : شهر شنژن کشور چین (Shenzhen, China)
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : PVC / PVDF / PTFE / ETFE
✔️رنگ بندی پارچه : سفید
✔️کد محصول : Ferrari F810
✔️نوع طرح : Arc, Barrel Vault, Hypar, Cone, Dome, Umbrella
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه -مزایای سایبان پارچه ای
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 35-10 سال
✔️طراحی سازه ای : طراحی شده در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 80 مگا هرتز
✔️پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و اجرا : شرکت سازه چادری BDIR

مزایای سایبان پارچه اینمایی از سازه چادری زمین بسکتبال

Visits: 223