سایبان های چادری ایستگاه مترو

سازه چادری

سقف پارچه ای

سایبان های چادری ایستگاه مترو ، با هدف تأمین یک سقف ایمن دربرابر شرایط مختلف آب و هوایی و نیز اشعه های مضر خورشید طراحی و نصب می گردد.

 

سایبان های چادری ایستگاه مترو

ایستگاه های راه آهن سبک لس آنجلس

سایبان های غشایی PTFE راحتی را برای مسافران قطار سبک LA فراهم می کنند. ایستگاه La Cienega/Jefferson یک ایستگاه راه‌آهن سبک مرتفع در خط E سیستم ریلی مترو لس‌آنجلس است. این ایستگاه بر فراز تقاطع بلوار La Cienega و بلوار جفرسون که نام آن ایستگاه است در محله های Baldwin Hills/Crenshaw و West Adams لس آنجلس واقع شده است. این ایستگاه برای مدت کوتاهی به عنوان پایانه غربی خط E بین افتتاح خط در 28 آوریل 2012 و تکمیل ایستگاه Culver City در 20 ژوئن 2012 خدمت رسانی کرد.

سایبان های چادری ایستگاه مترو

طرح انتخابی

پس از بررسی های فنی انواع طرح های سازه های چادری ، مهندسین معمار و سازه اداره حمل و نقل لس آنجلس به دو طرح نهایی رسیدند ؛ اولین فرم طرح کایت بود که می بایست با توجه به محل نصب پروژه تغییراتی در ساخت سازه و المان های فولادی آن صورت می گرفت و دومین فرم نیز طرح آرک قوسی بود که بنا به سفارش کارفرما بصورت کاملاً سفارشی شده برای این محل طراحی گردید.

کارفرما خواستار آن بود که این سازه ها علاوه بر ایجاد سایبانی ایمن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی همچون بارش های باران و برف و نیز اشعه های مضر خورشید ، بتواند بعنوان یک المان شهری نیز فرم خود را خفظ نموده و به سنبلی برای این منطقه بدل شود. با توجه به سخت گیری های کارفرما و همین طور تجربه بالای مهندسین معمار شرکت سازه چادری Birdair ، ماحصل کار آن چیزی بود که پیش بینی می شد.

سایبان های چادری ایستگاه مترو

تصویر شماره دو (2) – نمایی از سایبان های پارچه ای طرح کایت ایستگاه قطار

سایبان های چادری ایستگاه مترو

درباره محل اجرای پروژه

مترو ریل لس آنجلس یک سیستم حمل و نقل ریلی شهری در شهرستان لس آنجلس و در ایالت کالیفرنیا است که توسط اداره حمل و نقل شهری لس آنجلس (LACMTA یا مترو) اداره می شود. این سیستم شامل 101 ایستگاه مترو با دو حمل و نقل سریع (که در محلی به عنوان مترو شناخته می شود) و چهار خط راه آهن سبک است که 185.9 کیلومتر خدمات مسیر را پوشش می دهد. در سال 2019 میلادی سیستم ریلی مترو به طور متوسط هر روز هفته به 295889 مسافر خدمات رسانی می کرد که مجموعاً 93.2 میلیون مسافر در سال تقویمی را شامل می شد. مترو ریل یکی از بزرگ ترین سیستم های حمل و نقل سریع و راه آهن سبک در ایالات متحده بشمار می رود. این سیستم با دو خط حمل و نقل سریع اتوبوس مترو Busway تکمیل می گردد.

 

سایبان های چادری ایستگاه مترو

تاریخچه مترو در آمریکا

مترو ریل در 14 ژوئیه سال 1990 میلادی زمانی که راه آهن سبک آبی بین ایستگاه های پیکو و آناهیم باز شد شروع به کار کرد. این خط به ایستگاه های داون تاون لانگ بیچ و خیابان پاسیفیک در 1 سپتامبر گسترش یافت.

تصویر شماره سه (3) – نمایی نزدیک از زیر سقف چادری ایستگاه مترو

سایبان های چادری ایستگاه مترو

خطوط ریلی

خط آبی در 15 فوریه 1991 یک توقف به سمت شمال از پیکو به خیابان هفتم / مرکز مترو گسترش یافت. خط بعدی قطار مترو خط قرمز حمل و نقل سریع در 30 ژانویه 1993 بین ایستگاه یونیون و ایستگاه Westlake/​MacArthur Park افتتاح شد. راه آهن سبک سبز خط سوم سیستم در 12 آگوست 1995 از نوروالک به ایستگاه های ساحلی ردوندو افتتاح گردید. توسعه بعدی مترو ریل در 22 می 1996 رخ داد ، زمانی که خط قرمز از Westlake/MacArthur Park به سمت غرب گسترش یافت تا ایستگاه های Wilshire/Western خط قرمز مجدداً در 12 ژوئن 1999 با شعبه‌ای از ویلشر / ورمونت به ایستگاه‌ های هالیوود / واین گسترش یافت.

بخش آخر خط قرمز در 24 ژوئن 2000 از ایستگاه هالیوود / واین تا ایستگاه شمال هالیوود افتتاح شد و طبق برنامه ریزی اولیه خط قرمز را تکمیل نمود. چهارمین خط ریلی مترو خط آهن سبک طلایی در 27 جولای 2003 بین ایستگاه یونیون و ایستگاه سیرا مادره ویلا در پاسادنا افتتاح شد. خط بنفش ترانزیت سریع در 24 آگوست 2006 به پنجمین خط ریلی مترو تبدیل شد. شعبه بین ایستگاه اتحادیه و ایستگاه ویلشایر / وسترن به خط بنفش تبدیل شد در حالی که شاخه بین ایستگاه اتحادیه و ایستگاه شمالی هالیوود به خط قرمز باقی ماند.

 

سایبان های چادری ایستگاه مترو

توضیحات تکمیلی

خط طلا بعداً در 15 نوامبر 2009 به ایستگاه آتلانتیک در شرق لس آنجلس گسترش یافت. توسعه دوم خط طلا در 5 مارس 2016 افتتاح شد و شش ایستگاه دیگر از سیرا مادره ویلا به کالج APU/Citrus اضافه کرد. گسترش به خط اکسپو در 20 مه 2016 هفت ایستگاه اضافه کرد. افتتاح خط K در 7 اکتبر 2022 شش ایستگاه اضافه کرد. پروژه اتصال منطقه ای دو ایستگاه زیرزمینی جدید و همچنین یک ایستگاه کوچک توکیو / منطقه هنری بازسازی شده را به نمایش گذاشت.

سایبان های چادری ایستگاه مترو

تصویر شماره چهار (4) – دورنمایی از سایبان های کششی ایستگاه مترو لس آنجلس

سایبان های چادری ایستگاه مترو

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️محل اجرای پروژه : لس آنجلس، کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا
✔️نام مشتری / مالک : اداره حمل و نقل شهری شهرستان لس آنجلس
✔️نوع کاربری : حمل و نقل
✔️مساحت : 7000 فوت مربع
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : PTFE فایبرگلاس
✔️رنگ بندی پارچه : سفید
✔️کد محصول : Ferrari F830
✔️نوع طرح : آرک قوسی و کایت
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 35-10 سال
✔️تیم طراحی معماری : شرکت مهندسی مترو خط طلا
✔️پیمانکار تخصصی طراحی سازه ای : شرکت مهندسی مترو خط طلا
✔️پیمانکار اصلی : شرکت ساختمانی Eastside LRT Constructors
✔️تیم ساخت و تولید : شرکت سازه چادری Birdair
✔️تیم نصب : شرکت سازه چادری Birdair
✔️تاریخ ساخت و نصب / تکمیل : 7 می سال 2009 میلادی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *