سایبان پارچه ای

سقف چادری

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی ، با هدف پوشش دهی فضاهای پارکینگ خودروها در اماکن تجاری ، اداری و عمومی و همین طور حفاظت از این فضاها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی همچون بارش های باران و برف و وزش بادهای فصلی و موسمی طراحی ، تولید و نصب می گردد. این نوع سازه های غشایی مدرن با توجه به محل استفاده و درخواست مشتری می توانند در طرح های مختلفی همچون آرک قوسی ، آلاچیق طرح سالن ، کایت و.. ارئه گردند.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

شرح کلی

در سال های اخیر ، صنعت خودرو به سرعت توسعه یافته و وسایل نقلیه شهری در حال افزایش است. گاراژ زیرزمینی راه اصلی پارک وسایل نقلیه است که می تواند از وسایل نقلیه به خوبی محافظت کند ، مانند پناه دادن در برابر باد و باران ، کاهش فرسودگی وسایل نقلیه. از سازه های کششی ورودی و خروجی گاراژ زیرزمینی به طور گسترده ای استفاده می شود ، مانند ساخت و سازهای مسکونی ، اداری ، مراکز خرید ، مدارس و غیره ، که می تواند از ورود مقدار زیادی آب باران در گاراژ زیرزمینی جلوگیری کند و سرپناه پارکینگ ماشین را فراهم کند.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

موارد و علل استفاده

سازه های کششی ورودی و خروجی گاراژ زیرزمینی برای مسکونی ، مدرسه ای ، تجاری و … مناسب است.

به طور کلی ، ورودی و خروجی گاراژ زیرزمینی دارای یک سایبان است ، وظیفه اصلی آن جلوگیری از ورود مقدار زیادی آب به گاراژ زیرزمینی در روز بارانی می باشد. به خصوص در مناطق طوفانی و بارانی ، سایبان زیرزمینی carport از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر باران زیاد باشد و تدابیر محافظتی برای جلوگیری از ورود باران به گاراژ وجود نداشته باشد ، آب کافی در کف گاراژ وجود دارد. در موارد شدید ، این امر به وسیله نقلیه آسیب می رساند ، بنابراین ساخت سایبان گاراژ زیرزمینی ضروری است.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

مزایای سازه های چادری – بخش اول

چه نوع موادی برای سایبان گاراژ زیرزمینی مناسب است؟ چرا برای ساخت ورودی و خروجی پارکینگ زیرزمینی از سازه های کششی استفاده می شود؟

1. حفاظت از محیط زیست:
به دلیل ساختار ساختاری انعطاف پذیر ، محصولات سازه های کششی می توانند تا حدی بارگیری و دوباره استفاده شوند. این مواد همه مصنوعی هستند ، بدون هیچ گونه ماده سمی و مضر ، هیچ تاثیری بر محیط زیست ندارند. این یک ماده ساختمانی سبز است.

2. با دوام:
از دوام ، در دراز مدت ، مواد مصنوعی با مقاومت بالا که توسط تولیدکنندگان ماریوت نصب شده اند ، ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر مواد هستند. عمر مفید آنها چندین برابر مواد سنتی است که می تواند به 15-20 سال برسد.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

مزایای سازه های چادری – بخش دوم

3. ساخت سریع و اقتصاد خوب:
از غشا و فولاد در سازه های کششی ورودی و خروجی گاراژ زیرزمینی استفاده می شود و در کارخانه پردازش می شود و سپس برای نصب به منطقه منتقل می شود. این زمان ساخت و ساز در محل را بسیار کاهش می دهد ، تولید در مقیاس بزرگ را تسهیل می کند ، مدت زمان پروژه را کوتاه می کند و دستمزد را کاهش می دهد. غشاrane دارای وزن سبک است و توسط یک قاب ساده مانند کابل فولادی و ساختار فولادی پشتیبانی می شود ، که استفاده از مواد مانند ساختار فولادی را بسیار کاهش می دهد ، در نتیجه هزینه مهندسی و اقتصاد عالی را کاهش می دهد.

4. انتخاب گسترده ای از مواد
در مورد مواد برزنتی سایبان ، مواد ساختاری غشایی متنوعی برای انتخاب وجود دارد که متداول ترین آنها PVC ، PVDF ، PTFE ، ETFE و غیره است.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

ویژگی های پارچه سازه های چادری – بخش اول

هر ساختار مواد دارای ویژگی های مختلف اثر به شرح زیر است:

1. غشای پی وی سی با پلی وینیل کلرید روی سطح پارچه پایه پوشانده شده است.

از مزایای این پوشش می توان به قابلیت انعطاف پذیری و انعطاف پذیری عالی ، انتقال نور زیاد و قیمت پایین اشاره کرد. معایب آن نیز واضح است. مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش ضعیف ، توانایی ضد باکتری ضعیف ، مقاوم در برابر خوردگی نیست. این توانایی تمیز کردن خود ندارد ، براقیت و دوام آن نسبتاً ضعیف است. عمر مفید کمتر از 10 سال است.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

ویژگی های پارچه سازه های چادری – بخش دوم

2. غشای PVDF نسخه پیشرفته PVC است.

در مقایسه با PVC ، بهبود خاصی در خصوصیات فیزیکی مانند مقاومت در برابر لکه ، مقاومت در برابر آتش ، مقاومت در برابر باکتری و مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش دارد.

3. سطح غشای PTFE پوشش داده شده با رزین PTFE دارای مزایای مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر آب ، مقاومت در برابر باکتری ها ، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش ، توانایی خود تمیز کردن ، بازدارنده شعله و مقاومت در برابر آتش است. با عملکرد خوب ، پیری آهسته ، عمر مفید بیش از 30 سال ، این اثر نوری نیز بسیار منحصر به فرد است ، نور روز از طریق غشا به نور طبیعی پخش می شود ، حتی توزیع نور ، باعث می شود مردم احساس راحتی کنند ، بازتاب موثر نور شب

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

ویژگی های پارچه سازه های چادری – بخش سوم

4- کاربرد غشای ETFE عمدتا به صورت بالشتک هوا است. این مزیت این است که دارای اثر عایق عالی است.

غشا has دارای وزن بسیار سبک ، مقاومت در برابر سایش ، مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و انتقال نور است. عالی ، کاهش قدرت روشنایی ، نه تنها این ، ETFE با توانایی تمیز کردن بسیار خوب است ، چرخه تمیز کردن بسیار افزایش یافته است.

5. خوب تمیز کردن خود
از آنجا که مواد غشایی با پوشش ضد رسوب پوشانده شده است ، به راحتی نمی توان گرد و غبار گرفت ، که به باران و باد متکی است و می تواند مواد غشایی را به عنوان جدید ماندگار کند.

 

سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️کارخانه تولید کننده : شهر شنژن کشور چین (Shenzhen, China)
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : PVC / PVDF / PTFE / ETFE
✔️رنگ بندی پارچه : آجری
✔️کد محصول : Ferrari F864
✔️نوع طرح : Arc, Barrel Vault, Hypar, Cone, Dome, Umbrella
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : مهلر آلمان -سازه چادری پارکینگ عمومی
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 25-10 سال
✔️طراحی سازه ای : طراحی شده در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 80 مگا هرتز
✔️پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و اجرا : شرکت سازه چادری BDIR

تصویر شماره دو (2) – نمایی از سازه پارچه ای پارکینگ طبقاتی با طرح آرک قوسی

Visits: 353