سازه پارچه ای

سقف چادری

سایبان پارچه ای مرکز همایش ، گذشته از آن که می تواند سایبانی ایده آل باشد ، بعنوان یک المان زیبای معماری نیز در این اماکن از آن بهره می برند تا به یک نماد فرهنگی بدل شود.

 

سایبان پارچه ای مرکز همایش

مرکز همایش دیوید ال. لارنس

در شهری که به‌خاطر گذشته صنعتی‌اش معروف است، پیتسبورگ آینده سبزتری را در طراحی ساختمان‌های معماری با مرکز همایش دیوید ال.لارنس ارائه می‌کند. این مرکز که در سال 2003 تکمیل شد، اولین مرکز همایشی بود که به دلیل عملکرد استثنایی زیست محیطی خود، گواهی رهبری طلا در طراحی انرژی و محیطی (LEED) را از سوی شورای ساختمان سبز ایالات متحده (USGBC) دریافت کرد. در واقع، این مرکز همچنین به عنوان بزرگترین ساختمان “سبز” در جهان رتبه بندی می شود که به معماران و صاحبان ساختمان ها طرحی برای پایداری تجاری ارائه می دهد.

 

سایبان پارچه ای مرکز همایش

معماری بنا

Birdair نقش مهمی در موفقیت پروژه ایفا کرد و توانایی های خود را فراتر از پارچه در زمینه طراحی سازه های فولادی و کابلی برجسته کرد. مهندسان Birdair با همکاری معماران Rafael Viñoly، P.C. یک سیستم کششی سبک را برای حمایت از سقف فلزی گسترده ساختمان ابداع کردند که به سمت پایین به سمت ساحل رودخانه Allegheny می رود و منحنی های زیبای پل های معلق متعدد شهر را تکرار می کند. این سقف به سبک معلق – که توسط دکل های بیرونی بزرگ و گیج های مختلف کابل فولادی ساختاری لنگر می زند – مزایای مهم بسیاری را برای کاهش هزینه ساختمان ارائه می دهد که جزء مهمی برای صدور گواهینامه سبز است.

تصویر شماره دو (2) – نمایی از سایبان پارچه ای پل عابر پیاده با طراحی زیبا

سایبان پارچه ای مرکز همایش

استراکچر فلزی بنا

ابتدا، با استفاده از فناوری پل معلق، مهندسان Birdair و Viñoly یک سایبان اسپارتانی مقرون به صرفه ایجاد کردند که تأسیسات را با حداقل قطعات فولادی پوشش می‌دهد. در مرحله بعد، شکل شیب دار آن با بهره گیری از جریان های همرفتی طبیعی رودخانه که هوای تازه تولید می کند و نیاز به تهویه مطبوع را کاهش می دهد، تهویه متقاطع منطقه اصلی نمایشگاه را تشویق می کند. این سیستم بام همچنین به عنوان یک ناودان باران عظیم عمل می کند، آب باران و رواناب قابل توجه برف را جمع آوری می کند که برای اهداف آبیاری احیا می شود و مصرف آب آشامیدنی را تا 60 درصد کاهش می دهد.

 

سایبان پارچه ای مرکز همایش

توضیحات تکمیلی

مطابق با دیگر سازه‌های کششی سفارشی Birdair، مرکز همایش دیوید ال. لارنس استفاده از نور طبیعی روز را بهینه می‌کند و 75 درصد از فضای نمایشگاهی ساختمان به وسعت 313000 فوت مربع، به‌طور طبیعی به عنوان نور از دیوارهای شیشه‌ای بزرگ می‌تابد. این سطوح نور با استفاده از غشای پارچه ای با پوشش تفلون PTFE Birdair که با استفاده از ساختارهای عمودی در امتداد ضلع جنوبی نمای بیرونی ساختمان آویزان می شود، حفظ می شود. این ماده شفاف روشن به ساکنان و بازدیدکنندگان سایه و آسایش می دهد، زیرا آنها از رویدادها و جاذبه های متعدد مرکز لذت می برند.

سایبان پارچه ای مرکز همایش

تصویر شماره سه (3) – نمایی زیبا از سازه چادری پل عابر در شهر سیاتل

سایبان پارچه ای مرکز همایش

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️نام پروژه : سایبان چادری مرکز همایش دیوید ال. لارنس
✔️محل اجرای پروژه : پیتسبورگ، پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا
✔️نام مالک : اداره ورزش و نمایشگاه پیتسبورگ
✔️نوع کاربری پروژه : بازرگانی
✔️مساحت : 265000 فوت مربع
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : PTFE فایبرگلاس
✔️رنگ بندی پارچه : سفید
✔️کد محصول : Ferrari F650
✔️نوع طرح : سفارشی
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه سایبان پارچه ای مرکز همایش
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 35-10 سال
✔️طراحی سازه ای : طراحی در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 80 مگا هرتز
✔️پیمانکار اصلی : Turner / PJDick / ATS JV
✔️مهندس معماری : Rafael Viñoly Architects, PC, New York, NY
✔️مهندسی سازه : Dewhurst Macfarlane and Partners، New York, NY
✔️تیم ساخت و تولید : شرکت سازه چادری Birdair
✔️گروه نصب : شرکت سازه چادری Birdair
✔️تاریخ مونتاژ و نصب / تکمیل : 23 اکتبر سال 2003 میلادی

Visits: 0