سایبان چادری فرودگاه

سازه پارچه ای

سقف چادری

سایبان چادری فرودگاه ، با هدف ایجاد یک سقف مدرن و زیبا جهت ترمینال و فضاهای مختلف فرودگاه ها با توجه به نیاز کارفرما در طرح های متنوعی قابل طراحی ، ساخت و نصب می باشد.

 

سایبان چادری فرودگاه

فرودگاه بین المللی دنور – توسعه مجدد

شرکت Birdair بار دیگر به فرودگاه بین المللی دنور کمک می کند.

مهندسان هر روز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که باید حل شوند، اما تعداد کمی از آنها به چالش برانگیز بودن آن‌ها در فرودگاه بین‌المللی دنور (DIA) که یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایالات متحده است، مواجه می‌شوند. مهندسان برنامه هتل و مرکز حمل و نقل DIA (HTC) با معضلی مواجه شدند که باید قبل از شروع ساخت و ساز حل می شد. در ارائه پاسخ به «اول» مهندسی دست یافتند.

چالش

این چالش بر روی نقاط لنگرگاه ایستاده متمرکز بود که مانع ساخت یک هتل و مرکز کنفرانس جدید، یک میدان عمومی در فضای باز و یک ایستگاه حمل و نقل بود.

قبل از شروع کار بر روی HTC، لنگرهای کابل کششی سقف در انتهای جنوبی ترمینال Jeppesen باید برداشته می‌شد. با این حال، سقف باید تقریباً دو سال ثابت نگه داشته شود تا اینکه لنگرها در میدانی که بین ترمینال و یک هتل جدید ساخته می‌شود، دوباره مستقر شوند. ده کابل و لنگر به علاوه دو دکل سقف پارچه ای ترمینال را به مدت دو دهه بالا نگه داشتند. برداشتن لنگرهای نگهدارنده کابل ها و پایه های بتنی آنها و همچنین نگه داشتن سقف ترمینال در جای خود و تحت کشش مانع بزرگی برای تکمیل HTC بود.

تصویر شماره دو (2) – مراحل نصب استراکچر پایه های بتنی

سایبان چادری فرودگاه

راه حل

معماران باید این چالش را حل کنند که چگونه سقف ترمینال را با مقدار اندکی از فولاد سازه ای در یک برنامه زمان بندی فشرده و به گونه ای بسازند که سقف ترمینال اصلی تحت کشش باقی بماند و با ساخت و ساز جدید تداخل نداشته باشد. مهندسان گروه حمل و نقل پارسونز به همراه نمایندگانی از Severud، Birdair و Mortenson-Hunt-Saunders Tri-Venture یک راه حل مهندسی منحصر به فرد ایجاد کردند. آنها دو برج فلزی بزرگ در ضلع جنوبی ترمینال برپا کردند. این برج ها با موفقیت سقف را پایین نگه داشتند و دکل ها را در جای خود نگه داشتند. Birdair به توسعه این راه حل کمک کرد و علاوه بر این، سقف غشایی PTFE جدید، زیبا و دلپذیر را در دیوار جنوبی ترمینال ساخت و نصب کرد.

جوزف گری، مدیر ارشد پروژه Birdair می‌گوید: «به دلیل مساحت سطح بزرگ سقف، فرآیند تعویض بار کابل‌ها به برج‌ها یک روش مهندسی دقیق بود. هر مرحله توسط تیم های مهندسی و ساخت و ساز برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن پروژه به دقت نظارت و تأیید شد.

هر برج با ارتفاع تقریبی 100 فوت و پایه های نزدیک به 30 فوت مربع، با 200 تن فولاد ساخته شده است. شش ماه طول کشید تا خدمه حفاری 30 فوتی تا درجه نهایی برنامه را انجام دهند، پایه های برج را نصب کنند، برج ها را بسازند، و بارهای سقف 215000 پوندی را از کابل ها، لنگرها و دکل ها به دو برج منتقل کنند.

تصویر شماره سه (3) – نمایی از نصب سازه چادری بر روی فونداسیون بتنی در سطح شیبدار

سایبان چادری فرودگاه

تصویر بزرگ

این شاهکار و سقف نمادین PTFE Birdair بخشی از پروژه بازسازی ترمینال جنوبی (STRP) بود که هدف آن بازآفرینی روش اتصال DIA به شهر با فراهم کردن دسترسی آسان تر مسافران به مرکز شهر دنور بود. STRP، برنامه ای با هدف توسعه امکانات عمده مهمان نوازی و حمل و نقل.

ترمینال Elrey Jeppesen در فرودگاه بین‌المللی دنور که در سال 1994 تکمیل شد، به کوه‌های راکی ​​نمادین منطقه ادای احترام می‌کند و در عین حال به تقریباً 53 میلیون مسافری که سالانه از آن عبور می‌کنند خدمات رسانی می‌کند.

این مرکز عظیم 1200 در 240 فوتی اکنون دارای یک سایبان خیره کننده “محدوده کوهستان” است که از سیستم های کابل فولادی خلاقانه Birdair و PTFE، یک غشای فایبر گلاس با روکش تفلون استفاده می کند. این سقف برازنده و سبک وزن دارای دو لایه غشای پارچه ای است تا از کنترل صدای مناسب و عایق کافی در برابر شرایط آب و هوایی سخت دنور اطمینان حاصل کند.

سایبان چادری فرودگاه

تصویر شماره چهار (4) – استفاده از جرثقیل های سنگین جهت نصب استراکچر عظیم سازه غشایی فرودگاه

پس از اتمام این پروژه، Birdair لنگرهای سقفی جدید نصب کرد، بارها را به فونداسیون های جدید منتقل کرد و برج های شیپور موقت را حذف کرد. دو سال و یک شاهکار مهندسی بعد، کار Birdair برای فرودگاه بین‌المللی دنور تکمیل شد و سقف غشایی کششی خیره‌کننده و نمادینی را برای مسافران به جای گذاشت تا سال‌های آینده از آن لذت ببرند.

تفلون® یک علامت تجاری ثبت شده E. I. Du Pont De Nemours and Company، Delaware است. 

سایبان چادری فرودگاه

تصویر شماره پنج (5) – نمایی از مراحل حفر فونداسیون پایه های بتنی توسط ماشین آلات

سایبان چادری فرودگاه

اطلاعات فنی سازه چادری

✔️نام پروژه : سقف پارچه ای فرودگاه
✔️محل اجرای پروژه : دنور، کلرادو ایالات متحده آمریکا
✔️نام مالک : فرودگاه بین المللی دنور
✔️نوع کاربری پروژه : حمل و نقل
✔️مساحت : 288000 فوت مربع
✔️نوع پارچه (غشاء) مصرفی : غشای کششی فایبرگلاس PTFE
✔️رنگ بندی پارچه : سفید
✔️کد محصول : Ferrari F850
✔️نوع طرح : آلاچیق – خیمه چادری
✔️مشخصات استراکچر فلزی : Q235 steel, Hot Dip Galvanized
✔️کمپانی تولید کننده پارچه : سرج فراری فرانسه سایبان چادری فرودگاه
✔️مدت گارانتی سازه و پارچه : 35-10 سال
✔️طراحی سازه ای : طراحی در فضای نرم افزاری برای بار باد تا 120 مگا هرتز
✔️پیمانکار اصلی : شرکت Mortenson-Hunt-Saunders Tri-Venture، Denver، CO
✔️مهندس معماری : Leo A. Daly Architecture
✔️مهندسی سازه : Severud Engineers, New York City, NY
✔️تیم ساخت و تولید : شرکت سازه چادری Birdair
✔️گروه نصب : شرکت سازه چادری Birdair
✔️تاریخ مونتاژ و نصب / تکمیل : 8 ژانویه سال 2014 میلادی

سایبان چادری فرودگاه

تصویر شماره شش (6) – نمایی از مراحل نصب سازه فولادی سایبان پارچه ای کششی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *